Mid-Year Book Freak Out Tag (2017)

credit
Здравейте! 
И тази година смятам да спазя традицията и да направя популярния за средата на годината Mid-Year Book Freak Out Tag! Ако се интересувате от отговорите ми в предишните години, можете да ги намерите тук и тук. 
Иии нека започваме...

1.Най–добрата книга, която си прочел/а досега през 2017
- Подобно на предишните години, ми е трудно да отговоря - доста заглавия се превърнаха в мои любими. И все пак, ще огранича отговора си до две книги, за които определения като "добри", "страхотни, "забележителни" ми се струват крайно недостатъчни. Това са "Щиглецът" - един от първите романи, които довърших (защото го чета от 2016) и все още нямам думи. Нямам думи, с които да опиша как ме накара да се почуствам. Другата е "Славея", който прочетох наскоро - много емоционална, силна в действията и пресъздаването на чувствата, книга за две борбени жени по време на Втората световна война, която ме остави разкъсана на парченца.

2.Най–доброто продължение, което си чел/а досега през 2017
- Тук отново ще дам за отговор две заглавия (невъзможно ми е да избера само едно!). Едното, напълно очаквано, е "Пазители" - тази книга ме отвя! Изключително много харесах първата книга и не съм си и представяла, че втората ще е... ОЩЕ ПО-ДОБРА! Другото продължение (и финал) e "Краят на дните" от Сюзън Ий - още ми е мъчно като се сетя, че няма да има повече от Пенрин и Рафи. Финалът съдържаше всички елементи, които обикнах в поредицата и заради които тя се превърна в една от любимите ми, така че беше неизбежно да не го посоча като отговор на този въпрос!

3.Новоиздадени книги, които искаш да прочетеш, но все още не си
- Тооолкова са много! Зарината съм в непрочетени книги, които са наблъскани в библиотеката ми и такива, които все още не съм си закупила, но искам да прочета. Част от тях са "Сол при солта", "Софийски магьосници", "Кралска клетка", "Каравал", "Бьорнстад", "Лятото преди войната", "Моето нещо", "Хилядният етаж", "Предателка", "Самър"........

4.Най–желани предстоящи издания през втората половина на годината
- Нямам търпение най-вече за финала на Дворовете, също и продължението на "Илумине", продължението на "Ясновидците" и това на "Краля демон"... иии със сигурност има още много заглавия, за които нямам търпение, но просто отново съм неподготвена и не знам какво точно да очаквам от издателствата.

5.Най–голямо разочарование
- Няма как да не отговоря с книгата "Ще бъда то теб" - четенето ѝ беше агония! Не знам как успях да я докарам до края. Изобщо не ми допадна стила на авторката, той за мен беше може би най, най, най-ужасното нещо в цялата книга. Колкото до героите - честно казано не ми пукаше за тях - или ми бяха апатични, или дразнещи. Нямах големи очаквания към тази книга, но БОЖЕ, не очаквах, че може да я намразя толкова много!

6.Най–голяма изненада
- "Десет малки негърчета" от Агата Кристи. Мистерия, криминални - книгите от тези жанрове не са ми по вкуса, затова и мислех, че книгата ще ми "допадне", но не и че ще ме ОТВЕЕ!

7.Любим нов автор (с дебютна книга или нов за теб) 
- Агата Кристи.

8.Нов герой, по когото си падаш
- Стигнахме до един от любимите ми въпроси и аз отново възнамерявам да дам два отговора. Първият е Дорин от "Пазители" - това момче... просто ГО ОБОЖАВАМ! И не ми беше достатъчен - искам още, и още, и още от него в третата част. Вторият ми отговор е Хан Алистър от "Краля демон". Имаше ли някакъв шанс да не си падна по него? Неп.

9.Най–нов любим герой
- Изабел Росиньол от "Славея" - защото е силна, непоколебима и ме караше да се усмихвам, да се смея, да плача, да се треса от нерви...

10.Книга, която те е разплакала
- Отново "Славея", както и "Пътят към дома става все по-дълъг" от Бакман - чудя се как страниците  на тази тъничка книжка не са се напоили със сълзите ми.

11.Книга, която те е зарадвала 
- "Мосю Жан в преследване на щастието" - възможно ли е да се усмихваш толкова много, докато четеш книга, колкото аз се усмихвах на тази? А също и "Дюи" - този роман ми докара и немалко сълзи в очите, но и много смях и усмивки.

12.Любима книга, превърната във филм, който си гледал/а тази година
- "Моят Св. Валентин" е българското заглавие, а оригиналното и на филма, и на книгата е Before I Fall. Интересното е, че филмът ми хареса една идея повече от книгата. Определено ви препоръчвам да го гледате! Допадна ми особено много и саундтракът му.

13.Любимо ревю, което си написал/а досега през годината 
- Харесвам ревюто си на "Империя на бури" - не е възможно в едно ревю да изразя ВСИЧКО, което мисля за дадена книга, но в това ревю наистина излях голяма част от мислите си за героите и взаимоотношенията между тях, което всъщност е и причината да стане толкова дълго, но, да - харесвам си го.

14.Най–красивата книга, която си си купил/а досега (или си получил/а) 
- Боже, това е трудничък въпрос. Ок, започва се изреждането - "Четирите цвята на магията", "Виждам те", "Смъртни белези", "Изтръгнати от корен", "Краят на дните"....

15.Кои книги имаш нужда да прочетеш до края на годината
- За трета година ще прескоча този въпрос, тъй като ме заболява главата като си помисля колко са много...

Ще дойде ли денят, в който ще спра да използвам толкова многоточия? Ммм, не мисля...

Коментари