Top 5 Wednesday (21)


🌹 Здравейте и честит празник на всички дами! 🌹
Минавам директно към темата на този пост, която е топ 5 любими книги от жанровете фентъзи и фантастика. Това са любимите ми жанрове и беше невъзможно (и все още е) да избера само 5 от тях... НО някак си успях да ги редуцирам до този брой с идеята, че някой ден ще направя пост с всичките си любими фентъзи и фантастики, тъй като има още много, които заслужават да бъдат споменати. Обратно към този топ 5 - предупреждавам, че романите не са подредени в конкретна последователност, но ще спазя традицията си като ги подредя от 5-та до 1-ва позиция. И така...

5."Скитница" от Стефани Майър - Наистина бих препрочела някой ден отново тази тухличка (независимо, че не обичам да препрочитам), защото е УНИКАЛНА. Говорила съм многократно за нея в различни постове и тагове, но просто съм пристрастена към нея! Силни персонажи, напрегната история, добра любовна история (че и цели две) - една голяма част от елементите, на които държа в книгите от този жанр.

4."Игрите на глада" от Сюзан Колинс - Любимата ми антиутопична поредица! Колкото и антиутопии да изчетох след тази, никоя не успя да се доближи дори малко до емоциите, които изпитвах докато четях всяка книга от трилогията! Наслаждавах се на всяка една страничка и разлиствах жадно-жадно книгите! Интересно е, че третата част е любимата ми, втората се подрежда по средата, а първата е най-малко любимата ми (но и нея ОБИЧАМ с цялото си сърце), тоест, лично аз виждах едно надграждане и по отношение на сюжета и историята, и по отношение на персонажите, за което истински се възхищавам на авторката. 

3."Кръвни връзки" от Ришел Мийд - Беше изключено тази поредица да не присъства в този топ 5! Всеки, чел блога ми поне веднъж, знае за любовта ми към Сидни и Ейдриън, но те разбира не се единственото, което харесвам в поредицата - обичам стила на Ришел Мийд, сюжетната линии в книгата, второстепенните персонажи и имам множество любими моменти, които препрочитам отново и отново. Единствена критика - защо, по дяволите, кориците трябваше да са толкова ужасни?!? (американските не са по-добри) Човешки лица в близък план рядко са добра идея, по мое мнение. 

2."Адски устройства" от Касандра Клеър - Това е по-любимата ми поредица на Каси Клеър, но това не значи, че не обичам и другата ѝ. С "Адски устройства" изпитах изключително много емоции - от изненада, заради неочакваните обрати, които прави Клеър, през тъга, защото има ужасния навик да измъчва героите си, тук добавям и страх за тях, ярост към отвратителните антигерои, които изгражда (но също и я обичам за това, защото доказва колко добър писател е), до любов към всеки един от героите - и главни, и второстепенни (второстепенните герои при Клеър са може би най-добре изградените и развити герои, за които съм чела! Техните истории понякога бяха по-интересни и от тези на главните.)

1."Стъкленият трон" от Сара Дж. Маас - Точно в този момент си казах "Гадост. Остана само едно място, а имам още толкова фентъзи и фантастики, които искам да спомена като "Пърси Джаксън и боговете на Олимп", "Паднали кралства", "Академия за вампири", "Играч първи, приготви се", и други, и други..." Но няма как да не отделя едно местенце в тази класация за кралица Сара Дж. Маас. Влюбена съм в световете, които изгражда, а този на "Стъкленият трон" е изпълнен с екшън и напрежение, кървави предателства, ламтежи за власт и мнооого магия. Освен света, обичам и колоритните персонажи, които авторката е създала, взаимоотношенията между тях и бушуващите емоции из страниците на книгата. "Стъкленият трон" е поредица, която успя да ме отнесе като вихрушка!

Коментари