"Любовта ми подари" - ревю

Ревю на "Летни дни, летни нощи"

   Навън е смразяващо студено, вятърът пронизва, а празничното настроение сякаш е останало в детството… но спасението е в ръцете ви!
   Знаем, че обичате коледни истории, филми, епизоди на любими сериали… затова и ще заобичате този стоплящ сърцето сборник.„Любовта ми подари” включва дванайсет любовно-коледни разказа, написани от някои от най-популярните тийн автори, а подборът е на световната сензация Стефъни Пъркинс!
   Направете нещо просто - завийте се с одеяло, забъркайте си горещ шоколад и отворете тази книга.
   Даваме ви дванайсет причини да останете на топло у дома.
   И да се влюбите.

   След "Летни дни, летни нощи", която прочетох преди няколко месеца, през изминалата седмица отново се потопих в света на любовните разкази, като този път бяха с коледна тематика (знам, че сме месец март, но какво пък...). Честно казано този сборник ми хареса една идея повече от първия. За сравнение - при летните истории имаше три, които се превърнаха в мои любими, при коледните положението е същото; разликата идва при разказите, които изобщо не харесах - при летните имаше един, който отличих като доста слаб и няколко, които просто не ми направиха добро впечатление, докато тук, при коледните, всеки малко или много носеше своя чар. С коледен дух, нежна романтика, свеж хумор, колоритни истории, този сборник май се превърна в задължително мое четиво за всяка зима. А сега малко по-подробно за всеки един от разказите:


1.Полунощи от Рейнбоу Роуъл. Оценка: 4/5 
- Разказът се развиваше на Нова година (всъщност на няколко Нови години), когато традицията повелява в полунощ да целунеш някой, намиращ се в близост до теб. Само че Магс никога не е около Ноел, независимо колко ѝ се иска да бъде целуната точно от него. Както може да предположите, историята има щастлива развръзка и да, не беше нищо особено като сюжет и действие, но за такава, развиваща се в рамките на 30-тина страници на мен ми допадна, а и съм пристрастна, защото обожавам писането на Роуъл.

2.Дамата и лисицата от Кели Линк. Оценка: 2/5
- С този разказ претърпях малко разочарование. Не съм чела нищо до момента от тази авторка, затова бях любопитна за нейния стил на писане. И всъщност от него останах доволна - Кели Линк е добър разказвач и според мен умее да си служи с думите, но сюжета на историята, в която искаше да потопи читателя... Историята на Миранда и мистериозния тип, появяващ се всяка Коледа, започна интересно, но някъде по пътя изгубих нишката. Не мога да си отговоря на много от нещата, които се случиха, което е и причината да дам по-ниска оценка, отколкото ми се искаше. 

3.Ангели в снега от Мат де ла Пеня. Оценка: 5/5 
- Ето я и първата коледна история от сборника, която истински обикнах! Историята се развива в дните преди Коледа и всъщност започва доста тъжно и самотно за главния персонаж - без възможност да се прибере при семейството си за Коледа, той отива в дома на шефа си, за да гледа котката му, докато го няма. Осъзнавайки, че не е сам в кооперацията, Шей се запознава с Хейли - симпатична съседка, появила се на вратата му да поиска услуга, която ще направи дните му около Коледа по-малко самотни. Постепенно двамата се опознават, разкривайки лични неща за себе и такива, които не са споделяли пред никой друг. Прекрасно написана история, която има своя донякъде щастлив край, а най-важното е, че направи самата мен щастлива.

4.Поларис е мястото, където ще ме откриеш от Джени Хан. Оценка: 4/5
- Разказ за Дядо Коледа, елфи и с главна героиня - дъщерята на Дядо Коледа? Ооо, да! Не само звучи интересно - беше интересно! В историята помощници на Дядо Коледа се явяват елфите, а действието се развива на тийнейджърско елфско парти. Никой не вярва на Нати - дъщерята на Дядо Коледа, че е срещнала човешко момче, дори Флин - едни от най-добрите ѝ приятели, по когото тя тайно си пада. И докато Нати се връща отново в спомените си от вечерта на съдбовната среща, Флин има да ѝ сподели някои неща... Разказ, който поне мен остави любопитна и копнееща за "следва продължение".


5.Това е коледно чудо, Чарли Браун от Стефъни Пъркинс. Оценка: 5/5 
- Вторият ми любим разказ, а виновницата е Стефъни Пъркинс. Очаквано, защото съм тотално ВЛЮБЕНА в стила ѝ на писане, но и изненадващо, защото продължението на този разказ в "Летни дни, летни нощи" далеч не ми допадна толкова. Както и да, първата среща с героите на Мариголд и Норд беше много забавна, сладка и описана в типичния за Пъркинс стил. В разказа присъстват: едно коледно дръвче, едно момче с мечти, различни от тези на семейството си, едно момиче, което се нуждае от услуга и един малко разхвърлян, неуютен и препълнен със стари вещи апартамент, който е способен да ги сближи.

6.Вашият временен дядо Коледа от Дейвид Левитан. Оценка: 2/5 
- Ъм... изобщо не харесах този разказ. Давам допълнителна звезда, защото виждам потенциал в историята - момче се преобразява на дядо Коледа, за да зарадва по-малката сестричка на гаджето си, но изпълнението - въобще не ми допадна. Историята можеше да поеме в много различни посоки - като това да развие темата за семейството и проблемът с по-голямата дъщеря в конкретното семейство, имаше го и lgbt елемента (все пак говорим за Дейвид Левитан, така че беше неизбежно), но и той беше слабо засегнат... За съжаление, имам чувството, че в този разказ не се случи нищичко, което е и причината за ниската оценка.

7.Крампуслауф от Холи Блек. Оценка: 2/5
- Още едни слаб разказ, поднесен от Холи Блек, която чета за първи път. Иска ми се да ви кажа с няколко изречение за какво иде реч в тази история, но честно казано не знам как, защото тя ме остави доста объркана - нещо като с "Дамата и лисицата". Един доста странен купон, особени герои (които за мен се държаха леееко неадекватно) и неочакван фентъзи елемент, който не знам какво точно правеше в разказа - за мен лично не беше развит добре или изобщо нямаше място там. Откроих няколко забавни момента, заради които повишавам мъничко оценката, но... само толкова.

8.Какво по дяволите направи, Софи Рот от Гейл Форман. Оценка: 5/5 
- Това беше най, най, най-забавният разказ в сборника (поне според мен)! Не го очаквах от Гейл Форман, защото досега съм чела единствено драматични книги от нея, в които винаги присъства образът на "смъртта". Романтичният ѝ зимен разказ, поднесен с много чувство за хумор, разглеждаше запознанството и постепенното сближаване между двама млади хора, които откриват приликите и различията помежду си. След множеството саркастични коментари, разменени между двамата и нещата, които споделиха за живота си, които още повече ги сближиха, нямаше как да не обикна разказа!


9.Кофи с бира и младенецът Иисус от Майра Макинтайър. Оценка: 3/5
- Замисълът на историята беше интересен - пиеса по повод светлия християнски празник, момче с проблемно поведение, принудено да пропусне дълго плануваната си ваканция, за да помага в организирането на пиесата, няколко непредвидени ситуации и зараждаща се любовна история между главния персонаж и дъщерята на пастора. За съжаление обаче не беше "моето" чисто като изпълнение - явно просто Майра Макинтайър не е за мен. 

10.Добре дошли в Кристмас, Калифорния от Кристен Уайт. Оценка: 3/5
- Този разказ не съдържаше романтична нотка в себе си (или поне аз не я усетих), но пък беше трогателен по своему, защото най-важният елемент в него беше семейството - онези хора, които правят всичко за нас в името на щастието ни. Главната героиня в разказа копнее да остави зад себе си малкото градче Кристмас и закусвалнята, в която е принудена да работи. Тя обаче не подозира, че доведеният ѝ баща и майка ѝ правят всичко по силите си, за да осигурят за нея така желаното бъдеще. Трогателни семейни моменти, но въпреки това отнемам звездички за липсата на добра любовна история, както казах в началото, а също и за бавното и протяжно действие.

11.Витлеемската звезда от Али Картър. Оценка: 4/5
- Две момичета разменят полетите си и всяка от тях поема в посоката на другата. И това ако не е начало на история, изпълнена с обрати, не знам кое би било... Разказът за мен съдържаше достатъчно емоционални моменти, няколко комични такива и един чудесен и донякъде неочакван край. Какво не ми достигна? Ами момичетата бяха две, а разказът проследи само едното от тях. Съзнавам, че за 30 страници нямаше да се получи качествена история, ако се прескачаше между двете момичета, но ми се искаше да проследя историята на другото в отделен разказ.

12.Момичето, което събуди Сънуващия мечтател от Лейни Тейлър. Оценка: 4/5
- Тоооолкова красив стил на писане! Честно казано, не го очаквах от Лейни Тейлър, защото имам лоши спомени от романа ѝ "Създадена от дим и кост". В случая с коледния ѝ разказ обаче останах истински очарована! Имам чувството, че каквато и история да ми бе поднесла с тези така добре подбрани и краси думи, всичко щеше да ми хареса. Прекрасно развита мистериозна нишка, единствено ми се искаше по-силна емоционална връзка между герои-читател (имах идентичен проблем и със "Създадена от дим и кост").

Коментари