Какво прочетох през месец януари

credit

Този месец започна доста зле, заради множеството изпитвания и контролни, но в края все пак успях да намеря време за четене и така приключвам месеца с 5 изцяло прочетени книги и 3 наполовина. Ето ги и тях:

1.Изгубени завинаги - Сюзан Бет Префъф. Ревю - тук. Оценка: 4/5 звезди.

2.Най - дългото пътуване - Никълъс Спаркс. Обожавам любовните му история и въпреки дребните проблеми, които съм имала с останалите му книги, винаги съм им давала максимална  оценка. НО - с тази книга имах по - големи проблеми. Любовната история - отново беше описана по невероятен начин, много ми допаднаха дребните моменти между София и Люк и това, че техните взаимоотношения бяха постепенно изградени в книгата. Действието, обаче, се развиваше изключително бавно на моменти. Имаше глави, в които описанията ме отегчиха. Любовната история между Айра и Рут ми хареса, но самият начин, по който я описваше Айра на моменти ми идваше в повече и ако трябва да бъда честна - неговите глави бяха по - скоро досадни, отколкото интересни за мен. Както и да е, смятам, че Люк и София компенсираха достатъчно тази слабост на книгата, затова й дадох оценка: 4/5 звезди.

3.Поезия. Публицистика - Гео Милев. Това е едната от книгите, които прочетох наполовина. От книжката прочетох  само нещата, които взехме в училище: "Септември" и три статии. Не харесвам тази сбитост на текста, която е целял Милев, все още не мисля, че го разбирам напълно, дори и след като прочетох статиите му (които бяха доста... объркващи), а за "Септември" - какво мога да кажа, освен че аз наистина, наистина не обичам поезията. Оценка: 2/5 звезди.

4.Мит, обред и литература - Томислав Дяков. Това е друга книга, която прочетох наполовина и отново е свързана с училище. Оценка: 4/5 звезди.

5.Всички наши места - Дженифър Нивън. И ето, че стигнахме до книгата, за която не знам как ще опиша чувствата си... *въздъх* Харесах я. Харесах описанията, харесах любовната история, харесах героинята (Вайълет), но до края се колебах дали да не дам по - ниска оценка на книгата от тази, която съм дала, заради Финч. До последно не можах да го разбера и да го опозная по - добре. Определено имах проблеми с неговия персонаж и много от действията му си останаха необясними за мен. Имам едно много категорично мнение по отношение на самоубийството и книгите, които обикновено засягат тази тема, не се нареждат сред любимите ми. Така и не открих наистина основателни причини за самоубийството му, затова не ме съдете, че в моите очи той изглеждаше слаб, неспособен да се справи с трудностите на живота, които среща всеки човек. Отделно от тази мрачна тема, в книгата имаше и много красиви моменти, които определено я направиха приятно четиво за мен. Обичам всички дребни мигове между двамата, езикът, на който си общуваха и вдъхновението, което беше Финч за Вайълет. Оценка: 4/5 звезди.

6.Girl Online - Зоуи Съг. Ревю - тук. Оценка: 4/5 звезди.

7.Аз бях тук - Гейл Форман. УОУ, този месец книгите, засягащи темата за самоубийството, май ми дойдоха в повече. Интересното е, че в тази, не самоубийството бе това, което ме подразни. Проблемът ми бе с главния женски персонаж - Коуди. Не бях съгласна с начина, по който мислеше - прехвърляше вината за самоубийството на най - добрата си приятелка от човек на човек, действаше много прибързано на моменти, нямаше план за бъдещите си действия, просто се впускаше с главата напред. Гледаше много емоционално и субективно на нещата, което си е напълно нормално за човек в нейната ситуация, но така допускаше много грешки и не успяваше да види цялата картинка. Харесах Ноа - и аз все още не знам защо. Книгата не бе натоварваща, въпреки сериозната тема, която засягаше, което ми допадна. Харесвам стила на писане на Гейл още от "Да остана ли", затова очаквах, че и тук ще ми допадне. Оценка: 3/5 звезди.

8.Поезия - Атанас Далчев. Това е последната книга, която прочетох този месец и от нея отново прочетох само стихотворенията, които изучихме. Далчев бе прекалено мрачен автор и в стихотворенията му основна тема бе смъртта. Определено целите тези безнадеждност и обреченост, които струяха от тях, не ми допаднаха, затова оценка: 2/5 звезди.

Коментари