Поредици, които не мисля да довършвам

Здравейте, това ще бъде списък с всички поредици, които не са ме впечатлили достатъчно, за да довърша и причините за това. Не искам да обидя нечия любима книга или нечии предпочитания към книги, затова моля ви, не се обиждайте, ако някоя ваша любима поредица присъства. Реших да започна с тези, които са ми харесали най - малко:

1."Пленница на смъртта" от Мег Кабът. Видях книгата в един кош с книги на промоция, корицата ме грабна и си казах "Защо не?" Няма да правя повече подобна грешка! Четенето на книгата беше мъчително! Героите бяха страшно скучни и в половината от времето бях толкова разсеяна, че не разбирах какво се случва. В крайна сметка не си спомням абсолютно нищо от тази книга, а и не желая да си спомням.

2."Подборът" от Али Конди. Не съм сигурна дали това е името на поредицата, или е името само на първата книга, затова съжалявам, ако не е така. Тази книга я взех, защото е от жанра антиутопия, а точно в този период доста ми харесваше да чета такива книги. Но книгата беше пълно разочарование! Когато си я взимах, се чудех дали да не си купя и втората книга, но добре че не го направих. Само аз ли мисля, че в цялата книга не се случи нищичко интересно? Нямаше нито един момент, в който да се изненадам и да затая дъх за следващата страница. 

3."Безсмъртните" от Алисън Ноел. Имам само първата книга от тази поредица и съм я чела преди... четири години някъде. Излишно е да казвам, че това беше "вампирския" ми период, в който постоянно си купувах книги с вампири. Това беше и една от най - слабите книги,  които съм чела, защото беше много предвидима и скучна. Героите не ме изненадаха и не беше нещо, което не съм чела.

4."Училище за вампири" на П.С. Каст и Кристин Каст. Отново вампирска поредица. Само че от тази поредица имам цели три книги! Може би първата книга ми е харесала и затова съм решила да си взема и втората и третата, но сега се чудя какво съм си мислела тогава?! Поредицата е скучна, със същите предвидими герои - вампири. Да не говорим, че съдържа цели 12 книги! 

5."През вселената" на Бет Ревис. Причината да не желая да довърша тази поредица не е само това, че вероятно няма да бъдат издадени останалите две книги на български. Книгата просто не ме грабна. Много исках да ми хареса! Когато си я купувах и видях корицата си казах, че тази книга ще е жестока, но... не ми хареса. Не е като да беше нещо отвратително, не не беше впечатляваща. Героите не ме очароваха, космическата атмосфера - също.

6."Създадена от дим и кост" от Лейни Тейлър. За тази книга имаше страхотни мнения и много хора я препоръчваха в интернет. Чела съм много добри ревюта и бях напълно убедена, че ще я обикна. Но не стана така. Стилът беше... странен, но в лошия смисъл на думата (поне за мен). Не е като да нямаше интересни моменти и такива, в които да се чудиш какво ще се случи, но мен дори и тези моменти ме изнервяха. Намразих главната героиня - все още не мога да си обясня защо.  Намразих и света, изграден от Лейни Тейлър. Освен най - добрата приятелка на Кару, (май беше Сузана, или Зузана?) не мисля, че имаше друг герой, който истински да харесах. И все пак, книгата не е на толкова предна позиция в нехаресваните книги, защото имаше няколко момента, които бяха интересни и описанията, които също бяха написани добре.

7."Полулош" от Сали Грийн. Тук проблемът е в мен, защото имах страшно големи очаквания към тази книга и точно с тези си очаквания започнах и да я чета. Затова и останах разочарована. Очаквах много магия, вълшебства, битки между доброто и злото, а получих една скучничка история. Може би, ако изобщо не бях чувала нищо за книгата, не бях чела никакви ревюта и спойлери, щеше да ми хареса.

8."Петата вълна" на Рик Янси. Тази книга ми беше... безразлична. Нямаше някакви моменти, които да отлича като много лоши, но нямаше и такива, които да опиша като страхотни. Харесах стила на писане, допадна ми, но не харесвам много историите с извънземни, а книгата беше точно такава. Точно заради това се стигна до това средно положение, в което не мога да преценя дали книгата ми харесва, или не: имаше нещо което ме привличаше да я чета, но и нещо ме теглеше към това да не ми допада. Другата година излиза филма и може би тогава ще прочета книгата отново. Може, ако си променя мнението, да довърша поредицата дори, но засега тази книга ми остава апатична.

9."Паднали ангели" от Лорън Кейт. Ето я и поредната книга, която съм избрала по корицата! Защо го правя?! Книгата не беше никак зле, всъщност. Проблемът ми беше, че отново нямаше нещо, което да ме изуми. Имаше герои, които ми бяха симпатични и които ми допаднаха, но интересни моменти почти липсваха. Много пъти съм си мислела дали да не дам втори шанс на поредицата, но винаги съм се отказвала.

10."Дневниците на вампира" от Л.Дж.Смит. Имам първите пет книги от поредицата и това беше втората поредица след "Здрач", която прочетох. И да, мисля, че когато я четох тогава (сигурно съм била някъде на 13-14) определено ми хареса и си спомням, че съм седяла до много късно, за да я чета. Проблемът е, че оттогава излязоха много други книги, които ми бяха много по - интересни от нея и просто я зарязах. 

Коментари