БКМ + какво искам да прочета през юли

credit

^ Здравейте! ^ 
От цяла вечност не съм правила месечен tbr, тъй като така или иначе чета съвсем различни книги от предвидените. Този месец обаче е по-специален, защото за втора година ще се проведе БКМ - Български Книжен Маратон. Маратонът ще продължи от 10 до 16 юли, а към събитието можете да се присъедините във Фейсбук - ТУК, както и да научите повече за него от създателката му - ТУК.


1.Първата тема е книга от български автор, а за тази категория ще се спра на Мартин Колев и "Софийски магьосници" - до момента съм чела само 1-2 отрицателни мнения, а страшно много положителни, така че подхождам с големи очаквания към романа и се надявам да остана очарована. 

2.Книга, в която герой/героиня се жертва в името на кауза -  За тук реших да избера "Кралска клетка" от Виктория Айвярд, защото копнея да я прочета още от приключването на втората. Колкото до това как книгата се вписва в темата - ако съдя по първите две книги - жертви със сигурност ще има и в тази.

3.Книга, чийто герой/ чиято героиня е европеец/европейка - Това е всъщност категорията, за която съм най-развълнувана, заради книгата, към която се насочих - "Въздействие" от Джейн Остин. В много постове съм споменавала за обожанието си към Остин и това е поредната нейна книга, която, убедена съм, ще обикна. Просто знам! 

4.Книга, чието действие се развива на планина - Тази категория ми се налага да пропусна, защото не се сещам за такава книга, а пък и след бърз преглед на TBR купчинката ми, не намерих подходящо четиво. 

5.Книга, чието действие се развива в силна държава (може и измислена) - Тук си оставям вратичката да сменя книгата в последния момент, защото се колебая мeжду няколко заглавия, но поне засега романът, който смятам да прочета, е "Момичетата от хотел "Барбизон", чието действие се развива в Ню Йорк, Америка. 

Това бяха основните категории на маратона, но освен тях има и две бонусни:

* 6.Книга по избор - "Отрова" от Сара Пинбъра. Не знам абсолютно нищичко за тази книга, освен че е модерна версия на "Снежанка". Книжката е тънка и предполагам ще бъде леко и бързо четиво.


* 7.Книга, с корица направена от българин - "Кронос" от Юлия Спиридонова. Самата книга е написана от българка, а корицата е дело на Маноела Дойчинова. Подхождам с лек скептицизъм към романа, като и аз самата не съм сигурна защо. Надявам се обаче да надмине очакванията ми. 

Като за финал бих желала да споделя, че през месеца вече прочетох две книги - това са "Толкова близо до хоризонта" - Джесика Кох и "Предателка" от Олуин Хамилтън.  Много ми се иска и да си довърша две от книгите, които чета в момента - "Царицата на нощта" от Алегзандър Чи и "The DUFF". Ако през втората половина на юли ми остане време за четене, много би ми се искало да започна "Сол при солта" и "Часът на чудовището".

Е, това беше от мен! Пожелавам ви успешен читателски месец! :)

Коментари