Какво прочетох през месец декември


През последния месец на тази година успях да прочета 9  книги. А ето и кои бяха те:

1.Ейнджъл - Джос Стърлинг. Ревю - тук. Оценка: 5/5 звезди.

2.И заживели щастливо - Кийра Кас. Ревю - тук. Оценка: 5/5 звезди.

3.Играч първи, приготви се - Ърнест Клайн. Ревю - тук. Оценка - 5/5 звезди.

4.Избрани творби - Христо Смирненски. Вече съм споменавала за моите проблеми с поезията, затова отново се извинявам, ако на някого му харесват стихотворенията на Смирненски, но дадох оценка: 3/5 звезди.

5.Котката - Мари- Луиз фон Франц. Оценка: 3/5 звезди.

6.Перфектна химия - Симон Елкелес. Ревю - тук. Оценка: 5/5 звезди.

7.Неочаквано едно лято... - Джули Джеймс. Ревю - скоро. Оценка: 4/5 звезди.

8.Символиката на приказките - Жан-Франциска Крус - ван Делден. Оценка: 4/5 звезди

9.Червен изгрев - Пиърс Браун. Предварително се извинявам на всички, които тази книга е докоснала и се е превърнала в една от любимите им. Не целя да обидя някого, а просто да изразя мнението си относно книгата. И така, четох "Червен изгрев" повече от месец и половина! От дълго време не ми се беше случвало нещо подобно. Всеки пък, когато я отварях, ми се доспиваше, а през последните двеста страници четох книгата през ред, през два, просто защото не издържах. Аз съм човек, който обича да си довършва книгите, независимо дали са му харесали или не, но тази... Не открих нищичко, което да ми хареса, за сметка на това списъкът с нещата, които не понасям в книгата, е дългичък. Ще започна с това, което най - много ме подразни и това е езикът, на който бе написана - изключително пошъл, отвращаваше ме на моменти, героите понякога се повтаряха с изреченията си и то с тези, които звучаха най - просташки (поне според мен). Имах чувството, че авторът е избрал определено количество думи и просто си ги ползваше тях (всъщност, може това да се е получило и от превода, така че си връщам думите назад). Браун бе направил прекалено много заемки от "Игрите на глада", с което не бих имала нищо против, ако ги бе пресъздал по наистина интересен и поглъщащ начин, но единственото, което почувствах не беше интерес, а отегчение. Любовната история - дори не знам какво да кажа за този жалък опит за създаване на любовна история (не говоря за тази в началото, а за тази по към края на книгата). Героите - не ми пукаше за тях, което бе може би основен проблем, защото за мен героите са най - важното в една книга. Вече говорих за езика им и начина, по който общуваха помежду си, но другото, което ме ядоса, е тази жестокост, която притежаваха в толкова ранна възраст и която ми дойде малко прекалена. Разбира се, че съм чела и други антиутопии с подобен сюжет, но тук жестокостта ми дойде в повече и ме отврати още повече от книгата. Казах, че e нямало нищо, което да ми е харесало, но всъщност не е така - продължавам да харесвам корицата и да й се възхищавам, независимо от съдържанието под нея. За финал мога да кажа, че това бе най - слабата книга, която прочетох през тази година, най - отегчителната и най - трудно прочетената. Оценка: 1/5 звезди.

Коментари