"Хрониките на Магнус Бейн" от Касандра Клеър - ревю


   Книгата съдържа единайсет неразказвани досега истории, които хвърлят светлина върху живота на загадъчния Магнус Бейн, спечелил сърцата на феновете на поредиците „Реликвите на смъртните” и „Адски устройства” със своята харизма, с екстравагантния си стил и неподражаемото си остроумие.
На страниците на сборника почитателите на книгите на Касандра Клеър ще се срещнат отново с любими свои герои, като Алек, Клеъри, Уил, Теса и Джем, ще научат истината за Рафаел Сантяго и Камила Белкор, за изхода от първия сблъсък между Валънтайн и Магнус и ще узнаят още много други тайни. Касандра Клеър, Морийн Джонсън и Сара Рийс Бренън ни повеждат на вълнуващо пътешествие през историята, изпълнено с много хумор, приключения и драматични сблъсъци, в компанията на очарователния, духовит и винаги безупречно облечен магьосник.

   Обожавам писането на Касандра Клеър! Обожавам Магнус Бейн! Той е страшно забавен и ми беше много интересно да чета за живота му, който бе изпълнен с приключения, магия, екшън и любовни аватюри. Ще отделя по малко внимание на всеки един от 11 – те разказа.

1.Какво всъщност се случи в Перу – Много се радвам, че това беше разказът, с който започна книгата, защото още от него книгата те грабва и те пренася в света на Магнус. Рзказът беше забавен, приключенски, с доста комични ситуации и закачки. Срещна ни с едни добре познати герои от другите книги на Касандра: Катарина и Рейгнър и проследи приятелството им с Магнус и приключенията им в Перу.
2.Кралицата беглец – Този разказ не ме грабна толкова, колкото първия, но въпреки това имаше доста добри моменти. В него Магнус се забърка в поредната си лудория, която включваше спасяването на Мария-Антоанета, с което си навлече големи неприятности с вампирите...
3.Вампири, кифли и Едмънд Херондейл – Херондейл... Обожавам всички с тази фамилия! В този разказ проследяваме първата среща между Магнус и известната ни вече вампирка Камила, сътресенията в отношенията между долноземците и ловците на сенки и това, което на мен поне най – много ми хареса, беше запознанството с бащата на Уил – Едмънд Херондейл, който срещна бъдещата си съпруга – Линет. Бе много тъжно да гледам как Едмънд е на кръстопът и това, че каквото и да избереше щеше бъде едновременно правилно и грешно. Избобрът му няма да ви изненада, а мен ме разчувства... Страшно силен разказ, един от любимите ми от книгата.
4.Среднощен наследник – Уил, Теса, Джем.... ТОЛКОВА МИ ЛИПСВАХА! Тръпнех в очакване за срещата ми с тях. Всъщност, този разказ също беше много тъжен. В него основна роля имаше синът на Уил и Теса – Джеймс. Той е и поредният Херондейл, на когото Магнус се опитва да помогне, но за жалост този път без успех. Много би ми било интересно да проследя какво се случва след това с живота на мрачния Джеймс, изборите, които прави и срещата с истинската му любов.
5.Възходът на хотел „Дюмор” – Този разказ ми беше най – малко интересен... не знам защо. Затова и няма какво много да кажа за него, освен, че затвърдих мнението си за Магнус, че страшно много го е грижа за другите (но това си го знаех и преди това).
6.Спасяването на Рафаел Сантяго – Винаги образът на Рафаел ми е бил интересен и съм искала да узная историята му и ето, че получих своя шанс. Всъщност мисля, че той ми допадна като характер (не както доста от мъжките персонажи от книгите на Касандра, но все пак). Историята за превръщането му във вампир и за познаството му с Магнус, беше интересна. Отново ще кажа как и този разказ беше изпълнен с много чувство за хумор и ме караше да се усмихвам на много пъти. О, и тук отново се появява образът на Рейгнър. Сметнах за нужно да го кажа, защото с Рафаел стават добри приятели.
7.Падението на хотел „Дюмор” – Този разказ за хотела ми беше далеч по – интересен от първия. В него отново присъства образа на Камила, само че в този разказ тя ми беше много по – неприятна, отколко в първата й среща с Магнус. В този разказ Магнус се сблъсква с нов проблем в Ню Йорк, който е причинен от вампирите, но с помощтта на върколаците, се справя.
8.Какво да подариш на ловец на сенки, който си има всичко. – Този разказ беше тооолкова сладък. Обичам Магнус и Алек! Беше много забавно как Магнус търсеше съвети за подарък на Алек от приятелите си, но те така и не му даваха. Много се зарадвах и на появата на Изабел в разказа, защото тя е една от любимите ми героини.
9.Последният отпор на Нюйорксия институт – Този разказ беше изпълнен с доста екшън и напрежение. Вече сигурно се досещате, че в него присъстваше Кръга – или още бащата на Клеъри – Валънтайн и неговите последователи. Не знаех, че мога да го намразя повече, но той е толкова... жесток! Отново се впечатлих от грижовността, която прояви Магнус. А в края на тази глава се срещаме и с бебе Клеъри, което беше очарователно.
10.Пътят на истинската любов – Това беше поредният супер сладък разказ за Магнус и Алек. В него се разказваше за първата им среща, която беше много комична на моменти, мила, а накрая... гореща... Обожавам връзката помежду им.
11.Гласовата поща на Магнус Бейн – Благодаря ти, Изабел, че съществуваш! А също и на чувството ти за хумор. Беше ми страшно забавно, докато четях мейлите, пратени от Изабел, а това беше възможно най – добрия завършек за книгата.


    След тези разкази определено опознах Магнус много по – добре и го заобичах много повече. Той е един забавен магьосник, който се влюбва и привързва лесно, който спасява души и който има безупречен стил по време на всеки век. 

Коментари

Публикуване на коментар