Book Recommendations (4)


Днешният пост смятам да е от типа на "ако харесвате тази книга, то вероятно ще харесате и тази". Тоест ще препоръчвам по две книги, които според мен имат допирни точки и ако сте прочели едната и ви е допаднала, смятам, че другата също ще ви хареса. Е, надявам се предложенията ми да са подходящи. Ето ги и тях:

1."Дивергенти" от Вероника Рот и "Легендата" от Мари Лу.  - > Ще започна от това, че и двете книги (всъщност трилогии) са от жанра антиутопия. Лично на мен "Легендата" ми хареса малко повече, защото героите там ми се сториха по - добре изградени, а и ми допадна повече връзката между двамата главни персонажа. Характерите на Трис и Джун определено си приличаха на моменти - и двете много борбени, смели и целеустремени. Колкото до сюжета - двете поредици имат доста допирни точки и общи елементи. Не очаквайте да са напълно еднакви, но докато четях "Легендата" определено откривах прилики с "Дивергенти".

2."Алена кралица" от Виктория Айвярд и "Въглен в пепелта" от Сабаа Тахир. - > Ако обичате кралските интриги, обратите и борбата срещу властта, то тези две книги притежават и трите изброени неща. Мислех си, че като съм прочела едната книга, другата няма да ми попадне много, заради сходния сюжет, който имат, но не беше така. И двете авторки имат свой уникален стил, който ме накара да обикна и двете книги. Книгите си приличат в много отношения - имат сходни черти у героите, които бързо ще припознаете, тиранията в световете, която присъства и в двете книги и силата и смелостта да се изправиш срещу властта. На моменти могат да се открият и малки прилики в сложните любовни взаимоотношения, но и в двете книги бе по - скоро наблегнато на самия свят и характерите на персонажите. 

3."Целувка за Ана" от Стефани Пъркинс и "Аз съм знаменитост" от Кейти Бърчъл. - > Предишните две предложения бяха основно на база прилика в сюжета, а тук по - скоро е прилика в стила на писане. Като сюжет трите книжки на Стефани и книгата на Бърчъл нямат много прилики, но ги препоръчвам защото са изключително сладко написани и ще се харесат на хората, които обичат леки, забавни и свежи романтични четива. Чувството за хумор на Бърчъл ми се струва, че ще допадне на феновете на Пъркинс, както и обратното. 

4."Рубиненочервено" от Керстин Гир и "Гондолата на времето" от Ева Фьолер. - > И двете са с една обща тема - пътуването в миналото. В "Гондолата на времето" има повече описания, които помагат на читателя да добие по - добра представа за живота през 15 - ти век, когато се развива действието на книгата, но това пък не значи, че "Рубиненочервено" не е също толкова изключителна със своите описания. Препоръчвам книгите, защото освен общата тема, открих прилики и в главните герои. И двамата мъжки персонажи в началото се държат доста резервирано, а Гуен и Ана на моменти се държат идентично, спрямо ситуациите, в които са попаднали. 



5."Реликвите на смъртните" от Касандра Клеър и "Академия за вампири" от Ришел Мийд. - > Не знам по каква причина препоръчвам тези две книги заедно, тъй като привидно те нямат нищо общо помежду си. Сюжетите им са доста различни, а и в "Реликвите" има всевъзможни същества, докато в "Академия за вампири" са само... вампири, но докато четях двете книги сякаш изпитвах еднакво чувство на задоволство и тръпка. Обожавам тези две поредици и мисля, че ако двете авторки се обединят и напишат една обща поредица, това ще бъде ЕПИЧНО! И двете имат талант в създаването на персонажи и в държането на читателя в напрежение.


6."Стъкленият трон" от Сара Дж. Маас и "Паднали кралства" от Морган Роудс. - > Това е последното ми предложение, на което се спрях. И двете книги успяват да пренасат читателя в един напълно различен от ежедневния свят. Уникалното е, че двете авторки правят това с малко описания, с което не отегчават, а напълно поглъщат човек в света си. Двата свята имат малко прилики помежду си, да не говорим, че в "Паднали кралства" светът дори е разделен на три кралства, коренно различни помежду си. Спрях се на това предложение за читателите, които обичат добре изградените светове, в които човек лесно може да се пренесе и да поживее. Отделно качество е, че и в двете поредици има уникални и разнообразни персонажи, от които със  сигурност ще може да се спрете на ваш фаворит.
Ревю на Стъкленият трон и ревю на Паднали кралства

Коментари

  1. Аз докато четох Адски устройства. много ми напомняше на Рубинено червено. Не съм чела Гондолата на времето, но определено ще е едно от следващите ми четива.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар