Top 5 Wednesday (2)


След като пропуснах няколко такива поста, реших най - накрая отново да направя. И днес трябва да кажа моя топ 5 на книги от задължителната литература. Мога да говоря мнооого по тази тема. Мразя думата "задължителна"! Не може да задължиш някой да чете нещо, особено пък дете, което се бунтува и прави всичко друго, но не и това, което му се каже. Книгите не трябва да са задължение, а забавление, наслада. Така че не се прави така - просто НЕ! Много се дразня и на това как просто тикват списъци със заглавия на децата... Ами поне да се каже с няколко думи за какво е книжката (не че вече не може да се провери всичко в Интернет, де, но все пак...) Както и да е, много се отклоних от темата. Когато опре до задължителна литература, трудно се навивам да прочета книгите, но в крайна сметка ми се налага. Покрай досадните произведения, понякога се намират и книги, които да ми харесат, а дори и да ми станат любими. Ето ги и тях:

5."Под игото" - Иван Вазов. - Срам ме е да кажа колко пъти съм започвала тази книга... 3-4. И чак на 4 - тия път я прочетох до края. Определено не мога да кажа, че ми е любима, но мнооого си подобрих мнението за нея последния път, когато я прочетох - имаше някои добри моменти. Смятам, че тя се дава в "задължителната" литература прекалено рано (в 6 - ти или 7 - ми клас, ако не се лъжа) и аз поне я намразих тогава. Не бива да е така, защото ето, че не ми бе чак толкова безинтересна, както си мислех в 6 - ти клас. Просто се създва едно отрицателно чувство към книгата, заради ранната възраст, в която се дава.

4."Одисея" - Омир. - Пак не може да се каже, че ми е любима книга, но определено будеше интерес у мен.

3."Ана Каренина" - Лев Толстой. - Не си спомням да са я давали в задължителната литература... (е, сигурно са я дали, но аз пак съм спала), но четох в един сайт, че влиза. Имаше моменти, които не ми харесаха, но и такива, които ме караха да искам още и още...

2."Разкази" - Елин Пелин. - Някои от тях са много тъжни, но всички са прекрасни. Чела съм ги преди доста време, но сега ще ми се наложи да си ги припомня... За разлика от други задължителни произведение, неговите разкази ще си ги припомня с удоволствие.

1."Граф Монте Кристо" - Александър Дюма. Толкова се радвам, че мама ме убеди да  я прочета! Обичам тази книга! <3

Коментари